Recenzije

RECENZIJA: Leyla McCalla – The Capitalist Blues

Rate this item
(0 votes)

Još jedna članica legendarne „roots music“ grupe Carolina Chocolate Drops koja snima odlične albume. Posle Rhiannon Giddens i Dom Fleminsa, evo je i Leyla McCalla. Boljeg otvaranja od naslovne pesme The Capitalist Blues odavno nisam čuo. Podsetila me tim izvođenjem na Billie Holiday, jednu od najboljih pevačica ikada. Inače, McCalla je poreklom iz Haitija, sa karipskog ostrva Hispanola na kome se pored Haitija nalazi i Dominikanska Republika. Rođena je u New Yorku, u porodici intelektualaca. Studirala je violončelo, da bi posle toga provela nekoliko godina svirajući na ulicama New Orleansa usput usavršavajući svoj maternji jezik – haićanski kreolski.

RECENZIJA: Sharon Van Etten - Remind Me Tomorrow

Rate this item
(0 votes)

U svojoj trideset i sedmoj Sharon Van Etten stiže do svog petog albuma, ako ne računamo home recordings od pre 2009. Pratim je od albuma Tramp iz 2012 na kome je definisala samu sebe kao autora. Ta definicija je primenjena i na sledećem, Are We There iz 2014., koji ju je učvrstio na poziciju u samom vrhu indie-folk žanra. Pet godina je prošlo od tada do pojavljivanja albuma Remind Me Tomorrow, ne samo zbor toga što je Sharon u međuvremenu postala majka, već i zato što je, bar tako ja mislim, tražila svoj daljnji muzički put.

Jedini mogući pravac razvoja je odabrala Sharon Van Etten imajući u vidu svoju želju za promenom. Još jedan folk album koji bi izdala, bez obzira koliko genijalan bio, neminovno bi vodio njenu karijeru u „praćenje po automatizmu“. Ono kad vidite da je izašao njen novi album, „skinete“ ga, preslušate i konstatujete da je odličan, ali ne baš toliko odličan ili bolje reći uzbudljiv na prvo slušanje kao što je to bio Tramp ili Are We There. Poput onoga što se događa sa Laurom Marling, na primer.

RECENZIJA: ESC Life - Born to be mild

Rate this item
(0 votes)

Voljela bih da sam i ovaj album, kao što je to bio slučaj sa „Access all areas“, dočekala bez predznanja, pa da ostanem zatečena i da u tom olakšanju svoje zadovoljstvo prenesem tamo gdje sam najranjivija i najneposrednija. Ali o bendu ESC Life sam pisala toliko puta, i svako polaganje u njihovu sposobnost da ostanu iznad prosječnosti, čak i onda kada pjesmu iznjedre iz već rabljene motivacione osnove, svaka preuzbuđenost u duelu gitare i bubnja koja će se ugasiti iznenada, ali ostati da izlevitira u međuprostoru, sve mi je to poznato. Na albumu „Born to be Mild“ se ne radi o sazrijevanju, bend je i na prvom izdanju bio već u potpunosti stopljen u svakom smislu, ne radi se o iznenadnim preokretima u žanrovskom ili bilo kom smislu, ali teško objašnjiva uzbuđenost je već poslije prvog slušanja otplesala nešto pobjedničko, umjesto naklona, budući da su novih osam pjesama („Fill the void“ i „Vacation“ su već ranije imale svojih nekoliko minuta) u potpunosti najbolji mogući nastavak prvog albuma.

RECENZIJA: Klinika Denisa Kataneca – Rode EP

Rate this item
(0 votes)

U periodu između dva naleta praznične histerije, kad zimska depresija (tačnije ono što smo u stanju zamijeniti za depresiju) dostigne vrhunac, stigao je mini album „Rode“ Klinike Denisa Kataneca, da nam 'slomi biće, slomi biće, slomi biće'. Početak godine najčešće nije dobro vrijeme za objavljivanje bilo čega, jer nerijetko bude smetnuto s uma, ali u nekim iznimnim slučajevima, a ovo jeste jedan takav, utisci ne mogu i neće splasnuti do trenutka kad se bude zbrajalo šta vrijedi, a šta ne vrijedi u određenoj diskografskoj godini. Naslovna pjesma je već uspjela da nas (a tu mislim na redakciju Stereo Arta koja ju je proglasila najboljom u 2018. godini) potpuno usmjeri ka ovom autoru čijoj se kreativnoj zrelosti divimo koliko i sposobnosti da svoju misao bez imalo straha ogoli do te mjere da joj povjerujemo kao da za nju imamo opipljive dokaze.