Recenzije

RECENZIJA: Wooden Ambulance – „Redville“

Rate this item
(0 votes)

„Redville“ je jedan od onih albuma o kome prve rečenice zapisujem olovkom. Jedan od onih albuma koji dođu u trenutku kad sam sita pisanja i kad planiram da odustanem od svake nove riječi koju ću sklopiti tako da će sa mnom početi da postoji. Na kraju, jedan je od onih albuma koji su mokri peškir za moju glavu. U svakom slučaju, takav da nakon prvog i svih prvih slušanja, sebi kažeš da je dosta, ali ne znaš čega.

I nije na ovom albumu drama odradila kulminaciju utisaka, već odsustvo iste. Kao da je priča čekala da istruli gornji sloj gorčine, pa se u svom pročišćenom čemerluku nekako uglavila u fotelju i prosto postoji. Priča, a zapravo sve te violine koje preklapaju preko tuge, harmonije koje su jecaji ispušteni u daljinu s namjerom da im se krilima da vjetra, svi ti prateći primarni izdasi i vokalna tuženja, nježni kao dahovi svih majki koje ispraćaju djecu iz sopstvenih vidokruga. Nisu to neki usputni pojačivači utisaka, već utisci sami, a sve ostalo je autor, Goran Grubišić, gitara, ritmički sloj koji pulsira iz susjedne komore gdje se misli konačno smiruju, ili izigravaju mirnoću.

RECENZIJA: nemanja – Tarot Funk

Rate this item
(0 votes)

Ovo nemanja očigledno nije ime, jer da je ime pisalo bi se velikim slovom – mislim da se taj oblik u gramatici zove glagolska imenica. Od glagola „nemati“ izvedeno je „nemanje“ a „nemanja“ je ta reč u množini.  Pošto smo obnovili lekciju iz gramatike, možemo da pređemo na album „Tarot Funk“ autora Luke Šipetića, koga znamo i kao gitaristu grupe NLV. E, pa, evo – taj album je izašao uz uputstvo za upotrebu koje treba poučiti da bi ste dobili kompletnu sliku o njemu. Devet pesama je nazvano po devet tarot karata. Taj sled karata priča priču koja je otvorena za različite interpretacije slušalaca. Luka od nas slušalaca traži da kreiramo svako svoju priču koristeći taj zadati niz. Da bi omogućio učešće i onima poput mene koji nisu upoznati sa simbolizmom tarota, uz fajlove za daunloud priložio je i pdf fajl sa objašnjenjem za svaku tarot kartu. Pošto se radi o kartama koje je Luka izvukao, priča je ipak Lukina. Ono što ću napisati ispod je moje tumačenje te Lukine priče.

RECENZIJA: Seine - "22"

Rate this item
(0 votes)

Zbilja, zašto je svaka pjesma o parama?

Pjesma „Nebo“ je bila odličan uvod u jedan refleksivno psihodelični ‘roman’ o ljudima koji obitavaju u svojim kutijama bez rizika da će unutar zidova izrasti drvo spoznaje, o ljudima koji bježe od znanja, i u svojim zatvorenim umovima grade svjetove po mjeri, svjetove nedodirljive, u kojima ne mora ni da se osjeća više od onoga što je propisano običajima. A onda na albumu „22“, novom čedu zagrebačke ekipe Seine, nižu se pjesme o parama.
Zbilja, otkud pare, zašto toliko para? Da je bar ona pitomija, glamuroznija riječ: novac. Ali 'pare' zvuče kao donji sloj primitivizma okićen prljavštinom svih neopranih ruku svijeta. Ali nije u tome stvar.

RECENZIJA: Gracin - "Dva"

Rate this item
(0 votes)

Najprije je ličilo na uvod u destruktivnu depresiju; bilo je tu dosta usamljenosti u melodijskim rješenjima, ali taj otok je ubrzo dobio etiketu „naš“, album se, uostalom, zove „Dva“, i nova verzija usamljenosti u dvojini je postala cilj, a melanholija je sve više ličila na smirenost i ušuškanost. Vrlo čudna igra emotivnog sažimanja s pjesmama u kojima se prepoznajem tek djelimično, u kojima sam samo gost.

Ta uvodna realizacija uvlačenja u lirske ljude koji poželimo biti ( „Om“) se nastavlja i u naslovnoj pjesmi koja obitava u ćošku poznatog doma, u polutami života gdje s novom zrelošću preispitivanja po automatizmu obuzimaju zdrav razum. Gracinova sposobnost da zvuče dosta ravnolinijski i njegov glas i njegova gitara, u simboličkom smislu oslikava granice nekretanja. Zvučni sloj koji kao da je u prostoru plafona je neki nedodirljivi svijet. 'To više nisam ja' nije samo sazrijevanje. To je odricanje od izvornog značenja samoće, to je pjesničko umiranje usamljenika i rađanje porodice.