Recenzije

RECENZIJA: Bon Iver - i,i

Rate this item
(0 votes)

Sad bi mi trebalo da tumačimo zašto je Džastin Vernon dao albumu naslov „i, i“. Da znate da i hoću da tumačim. Lako je, samo treba bukvalno prevesti: „Ja pa ja“. Bar je iskren Bon Iver. Jedino što njega zanima je on sam. Možda tako mora, možda tako treba. On o sebi, kao što se vidi iz ponuđenog, ima vrlo visoko mišljenje. Povrh toga, izborio se za poziciju iz koje mu je sve dozvoljeno (što se muzike tiče). Dakle, album koji je pred nama je Džastin Vernon u punom kapacitetu. Posle višekratnog preslušavanja došao sam do zaključka da je napravio korak dalje od rok muzike sa kojom je počeo karijeru. Ovde je od roka ostalo malo ili ništa.

Nazivi pesama su ponovo nagradno pitanje za kriptografe. Time se ipak neću baviti u ovom prikazu. Radije ću pokušati da odgonetnem poziciju koju Džastin Vernon pokušava da zauzme u arhitekturi pop sveta danas. Najbolji način za to (najbolji koji ja znam) je analiza svake pojedinačne pesme i, nakon toga, albuma kao celine.

RECENZIJA: Thom Yorke – ANIMA

Rate this item
(0 votes)

Kada govorimo o novom albumu Toma Jorka, prosto se nameće tema „tradicionalno ili moderno“, „konzervativno ili liberalno“, „stajati u mestu ili se kretati“ ili, da budem aktuelan, „biti za zamrznuti konflikt ili za rešavanje sukoba“. Ja lično, a očito i moj prijatelj Tom, uvek biramo ono drugo navedeno. Iako ni ja lično, a verujem ni moj prijatelj Tom, nemamo ništa protiv tradicije. Kako i da imamo nešto protiv, kada je ona po definiciji deo nas. Formirala nas je, uticala na naša razmišljanja, oblikovala naš pogled na svet. Koristimo njene blagodeti kad god nađemo za shodno. Tradicija nema ništa protiv toga, jer je u suštini tradicije da bude korišćena ili, ako ćemo se izražavati na tradicionalan način, poštovana. Ali, Tom i ja, nas dvojica mislimo za sebe da smo moderni. I jesmo. Ne marimo mnogo za tradicionalne vrednosti kao što su „tuci decu jednom nedeljno, preventive radi“, ili „kaži ženo, slobodno, svoje mišljenje, ali biće kako ja odlučim“. Takve stvari su nam strane. Neke druge tradicionalne vrednosti su nam, pak, bliske. Recimo, rani radovi grupe Radiohead. Dok su Radiohead još svirali rok. Ali, budući moderni, nismo mogli da iznova i iznova snimamo odnosno preslušavamo istu pesmu. Moralo je da se krene dalje. Kako sam ja krenuo dalje za ovu priču nije bitno, zato se zadržimo na prijatelju Tomu.

RECENZIJA: Andrew Bird - “My Finest Work Yet”

Rate this item
(0 votes)

Ovaj vrlo angažovani album virtuoznog violiniste - ukrotio ju je sa svoje četiri godine!- i zviždača nad zvizdačima među pop(ularnim) muzičarima, nekako je prošao ispod radara, uprkos veoma pozitivnim ocjenama brojnih kritičara. Ispravljamo nepravdu i činjenicu da se, neopravdano, po mnogim parametrima zaista najbolji album kantautora iz Čikaga nije našao na listama naj albuma u prvoj polovini godine...

RECENZIJA: Aldous Harding - Designer

Rate this item
(0 votes)

Da biste u potpunosti uronili u čarobnu poetiku dvadesetosmogodišnje novozelendske kantautorke, koja trenutno živi u Velsu, gdje je jednim dijelom i snimljen „Designer“, potrebno je da svijet stane. Da utihne buka i polucija koja nas okružuje, pa čak i žubor života da utihne- kada vam se učini da čujete otkucaje svog srca, to će biti pravo raspoloženje za preslušavanje trećeg po redu albuma Oldus Harding.